Vi använder cookies för mät- och analysändamål. Genom att använda vår webbplats godkänner du att cookies används.

Därför ska du satsa på UX

Varför ska du lägga tid och pengar på att jobba med UX? Vi listar de tre viktigaste anledningarna.

Så gynnar UX din affär
Lyckas med intervjun

Med användarintervjuer får du möjlighet att gå på djupet och lära dig mer om dina användare.

Prata med dina användare

User research och användarinsikter

Insikter om användarna är nyckeln till att lyckas med din digitala produkt eller tjänst. Vi lär känna dina användare på djupet och tar reda på vilka behov och drivkrafter de har. Insikter om användarna kopplar vi till verksamhetsmål så att vi vet att det vi gör också leder till affärsnytta.

User research är centralt både när vi utforskar ett problemområde relaterat till en ny produktidé och när vi vill lära oss mer om användarnas attityder till en befintlig produkt i syfte att vidareutveckla och förbättra den. Ofta kombinerar vi olika metoder för att få en så bra bild som möjligt.

Testa och verifiera tidigt

Vi tror på att testa och verifiera lösningar så tidigt som möjligt. Användningstester kan göras på en tidig prototyp eller till och med på analoga skisser på papper. Det är först när vår lösning är i händerna på användarna som vi vet om den håller eller inte.