Vi använder cookies för mät- och analysändamål. Genom att använda vår webbplats godkänner du att cookies används.

Därför ska du satsa på UX

Varför ska du lägga tid och pengar på att jobba med UX? Vi listar de tre viktigaste anledningarna.

Så gynnar UX din affär
Lyckas med intervjun

Med användarintervjuer får du möjlighet att gå på djupet och lära dig mer om dina användare.

Prata med dina användare

Nöjda användare lönar sig

Tappar du användare? Är det något som skaver i din digitala produkt eller tjänst? Idag ställer människor höga krav på användarupplevelsen. Vi hjälper dig att hitta de mest kritiska UX-problemen och ger dig en lista på konkreta åtgärder.

Kvalitetssäkra användarupplevelsen med en UX-granskning

Att satsa på UX lönar sig. Det är inte något vi bara säger, studier visar att företag som satsar på UX tjänar på det i längden.*

En UX-granskning är ett enkelt sätt att komma igång med att förbättra upplevelsen för dina användare. Våra UX-experter går igenom din digitala produkt eller tjänst och ger rekommendationer på konkreta åtgärder.

Du får till exempel svar på:

  • Möter vi våra användares behov?
  • Är designen konsekvent?
  • Hjälper vi användaren att göra rätt?
  • Vilka långsiktiga förbättringar och quick-fixes kan vi göra?

Så här går det till

Vi börjar med en workshop tillsammans med er där vi definierar mål och fokus. Vi kan granska en befintlig digital produkt, digital tjänst eller webb. Eller en ny design eller funktion innan den släpps. Vi sätter omfattningen tillsammans. Sedan börjar våra UX-experter att gå igenom er tjänst eller produkt utifrån design- och UX-principer. När granskningen är klar presenterar vi resultatet och ger konkreta rekommendationer på åtgärder. Vanligtvis tar en granskning 2-3 veckor.

Du får:

  • En granskningsrapport med konkreta åtgärdsförslag.
  • Detaljerade beskrivningar om var upplevelsen är bra och var det finns brister.
  • En plan med rekommendationer om hur ni bör gå vidare (och om ni vill kan vi självklart också hjälpa er med nästa steg. Vi har riktigt vassa designers, strateger och utvecklare).

Hör av dig så berättar vi mer!

*Den största och mest omfattande studien är McKinseys studie om design maturity. Du kan också kolla på Forbes artikel om varför UX är bättre för affärerna. Vi kan tycka att det är självklart, när konkurrenterna är ett klick bort är UX ett viktigt konkurrensmedel.

Kundcase

irecommend

Hur gör vi produkten lekfull och rolig att använda? Tillsammans med irecommend skapade vi en unik digital tjänst med inslag av gamification.

Case: irecommend

Friluftsfrämjandet

Genom att involvera barn och föräldrar skapade vi tillsammans en app som får barn att gå ut och upptäcka naturen.

Case: Friluftsfrämjandet

Gastrofy

Vi hjälpte Gastrofy bättre förstå användarnas beteende och få insikter om hur människor planerar och gör sina matinköp.

Case: Gastrofy

SCA

Tillsammans med SCA tog vi fram en innovativ tjänst som förenklar skogsägarens vardag.

Case: Skogsvinge