Vi använder cookies för mät- och analysändamål samt marknadsföring. Läs mer i vår cookiepolicy.

Nöjda användare kommer tillbaka

Lyfter inte din digitala satsning? Känns det som att det är något som skaver, som du inte kan sätta fingret på? Kampen om kundernas uppmärksamhet är hård idag och en bra användarupplevelse kan vara avgörande. Vi hjälper dig att hitta de mest kritiska problemen.

Ger du dina kunder en bra upplevelse?

Du kan ha världens bästa digitala produkt eller tjänst, men om den inte löser ett problem som finns på riktigt, och är lätt att förstå och använda, så kommer du inte att vinna dina kunders hjärtan. Det är det UX-design handlar om, att förbättra användarens upplevelse och skapa en tjänst som kunderna älskar, och kommer tillbaka till. Titta gärna runt bland dina konkurrenter, hur känns upplevelsen? Vilket intryck får du av designen? I de flesta branscher är konkurrensen hård idag.

Få koll med en UX-granskning

Om du inte jobbar kontinuerligt med UX så är en UX-granskning ett enkelt sätt att komma igång med att förbättra upplevelsen för dina användare. Våra UX-experter går igenom din digitala produkt eller tjänst och ger rekommendationer på konkreta åtgärder.

Du får till exempel svar på:

  • Möter vi våra användares behov?
  • Är designen konsekvent?
  • Hjälper vi användaren att göra rätt?
  • Vilka långsiktiga förbättringar och quick-fixes kan vi göra?

Så här går det till

Vi börjar med en workshop tillsammans med er där vi definierar mål och fokus. Vi kan granska en befintlig digital produkt, digital tjänst eller webb. Eller en ny design eller funktion innan den släpps. Vi sätter omfattningen tillsammans. Sedan börjar våra UX-experter att gå igenom er tjänst eller produkt utifrån design- och UX-principer. När granskningen är klar presenterar vi resultatet och ger konkreta rekommendationer på åtgärder. Vanligtvis tar en granskning 2-3 veckor.

Du får:

  • En granskningsrapport med konkreta åtgärdsförslag.
  • Detaljerade beskrivningar om var upplevelsen är bra och var det finns brister.
  • En plan med rekommendationer om hur ni bör gå vidare (och om ni vill kan vi självklart också hjälpa er med nästa steg. Vi har riktigt vassa designers, strateger och utvecklare).

Kontakta oss

Vill du veta mer? Hör av dig till vår vd Linus, linus@osynlig.se eller 073-032 72 03.

Kundcase