Vi använder cookies för mät- och analysändamål samt marknadsföring. Läs mer i vår cookiepolicy.

Nöjda användare lönar sig

Tappar du användare? Är det något som skaver i din digitala produkt eller tjänst? Idag ställer människor höga krav på användarupplevelsen. Vi hjälper dig att hitta de mest kritiska UX-problemen och ger dig en lista på konkreta åtgärder.

Kvalitetssäkra användarupplevelsen med en UX-granskning

Att satsa på UX lönar sig. Det är inte något vi bara säger, studier visar att företag som satsar på UX tjänar på det i längden.*

En UX-granskning är ett enkelt sätt att komma igång med att förbättra upplevelsen för dina användare. Våra UX-experter går igenom din digitala produkt eller tjänst och ger rekommendationer på konkreta åtgärder.

Du får till exempel svar på:

  • Möter vi våra användares behov?
  • Är designen konsekvent?
  • Hjälper vi användaren att göra rätt?
  • Vilka långsiktiga förbättringar och quick-fixes kan vi göra?

Så här går det till

Vi börjar med en workshop tillsammans med er där vi definierar mål och fokus. Vi kan granska en befintlig digital produkt, digital tjänst eller webb. Eller en ny design eller funktion innan den släpps. Vi sätter omfattningen tillsammans. Sedan börjar våra UX-experter att gå igenom er tjänst eller produkt utifrån design- och UX-principer. När granskningen är klar presenterar vi resultatet och ger konkreta rekommendationer på åtgärder. Vanligtvis tar en granskning 2-3 veckor.

Du får:

  • En granskningsrapport med konkreta åtgärdsförslag.
  • Detaljerade beskrivningar om var upplevelsen är bra och var det finns brister.
  • En plan med rekommendationer om hur ni bör gå vidare (och om ni vill kan vi självklart också hjälpa er med nästa steg. Vi har riktigt vassa designers, strateger och utvecklare).

Kontakta oss

Vill du veta mer? Hör av dig till vår vd Linus, linus@osynlig.se eller 073-032 72 03.

*Den största och mest omfattande studien är McKinseys studie om design maturity. Du kan också kolla på Forbes artikel om varför UX är bättre för affärerna. Vi kan tycka att det är självklart, när konkurrenterna är ett klick bort är UX ett viktigt konkurrensmedel.

Kundcase